“Ако обичаш, обичай с цялото си сърце.
Прощавай, ако можеш. Любов... Любов... Любов... Тази дума трябва да бъде твоята
парола от рождението ти до преминаването във вечността!“
По време на Втората световна война, в
ранна детска възраст, Кавали губи баща си. “Само смъртта е способна да създаде
толкова мрачна, дълбока и глуха тишина. Само смъртта слага край на всички
мъки.” Но Кавали е убеден, че някъде далеч съществува някакъв друг свят, където
“вечността и безкрайността са велики тайни. Смъртта не съществува.”
Кавали и любовта му към морето, тази
невероятна, неуправляема сила. Животът на Кавали “преминава не в кораб, а
на гумена лодка в търсене на малки заливчета и абсолютна свобода.”
От рано дизайнерът започва да помага на
майка си в нейната работа и усеща привързаността си към модния свят. Рисуването
му е страст, но и талант. Кавали намира вдъхновения във флората, фауната,
красивата жена - нищо не остава незабелязано от дизайнера. Кавали
обикаля цял свят и посещава екзотични места, от които черпи вдъхновение. Остров
Бали, пълен със загадки, завладява сърцето му. “Невероятната небесна синева и
наситеното синьо на морето.”
Голямата Бяла птица е видението, което
Кавали получава в опита си за самоубийство. Защо? Няма представя и до днес.
Голямата Бяла птица се указва рядък вид бухал, който изчезва, мистично, по
начина, по който и се появява.
Какво не обича Кавали:
“......невъзпитаните, глупавите хора, невежите с висше образование. А те са твърде много!”
“....високомерните-но и те са множество!”
“....онези, които нищо не са разбрали от живота, от битието си, от разума; които никога не са се замисляли над тайната защо сме на този свят-а тази тайна никога не бива да забравяме.”
Кавали разказва за един “поразителен
свят, който се състои от фалшиви приятелства, фалшива красота, но също е и
свят, за който мечтае цял свят!” Свят, в който стилистът избира роклите спрямо
размера на предложения му хонорар, а не според индивидуалността на звездата,
която облича.
От училище по изкуства, през собственик
на заведение “Тили”, работещо като нощен клуб, Кавали създава свой собствен стил
въз основа на цветове и отпечатъци.
Фантазията на Кавали няма граници.
Започва своята игра с цветове от 16 годишен на маса за пинг понг, за да създаде
иновационен начин за печат. Каталог от пуловери с образи от печат върху
трикотаж, които се купуват от Одет и Гуидо Молинари.
Исторически момент за цялата кожарска
индустрия е първият в света отпечатък върху кожа, който Кавали презентира пред
Марио Валентино.
След отпечатъка върху кожа, Кавали
изобретява “златния шев”, превръщайки всичко в злато, следвайки флорентинската
традиция от епохата на Ренесанса. Мотиви с цветя, разнообразни дантели, рисунки
в стил “пейсли” (азиатски орнамент във вид на бадем с извит връх. В България е
най-известен чрез металните пафти на коланите в женските народни носии) всичко
това оживява в творчеството на Кавали. След като Том Форд създава колекция
джинси с пера, пресата започва да забелязва и Кавали, защото “тенденциите
стават забележими едва, когато представени от известни имена.”
Изобретението на Кавали позволява да се
правят принтове върху fully-fashioned - вече готови изделия без странични
шефове, и върху ръкавите.
Наситени с много екзотика, бохемски
блясък и чупещи всякакви стереотипи в модния свят, дрехите му бързо печелят
хиляди последователи по света. Кавали не просто прави мода, то я
преживява.
Стилът на Кавали отразява виждането му
за света. “Само напред, даже ако всичко наоколо рухва.” Модата, която
Кавали създава е непредсказуема, както и той самият. “Пълна свобода, щастие и
полет!”
“Модата е като съновидение, в което се
пресъздава светът, а дизайнерът благодарение на своята фантазия помага да
бъде видян този свят.”
Нарича себе си “художник в модата,
човек, комуто доставя удоволствие да превръща обикновения бял памучен плат в
ценен брокат”.
Модата, според Кавали трябва да кара
жените да мечтаят, митовете са много необходими, за да поддържат надеждата и да
олицетворяват мечтата. Изборът на облекло за всеки трябва да носи удоволствие.
No comments:
Post a Comment